Bemutatkozás

A Mobil Adat Kft. országos lefedettséggel rendelkező, a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) által bejegyzett és nyilvántartásba vett mobil adatkommunikációs szolgáltató vállalat, mely egységes, független mobil adatszolgáltatást biztosít ügyfeleinek.
Az alapító vállalata 17 éve a távközlési és informatikai piac élvonalát képviseli hazánkban és külföldön egyaránt, számottevő, 15 éves pénzügyi, ügyviteli üzemeltetési és szolgáltatási tapasztalattal rendelkezik.

A Mobil Adat Kft. pénztárgép adatkommunikációs szolgáltatása lehetővé teszi az Ön vállalkozása számára, hogy megfeleljen az adóhatóság felé történő, törvényerejű rendeletben előírt adatszolgáltatási kötelezettségének. Ehhez a Mobil Adat Kft. a mobil kommunikációs csatornát havidíjas szerződés keretén belül, a pénztárgépek két fő kategóriájának megfelelő adatcsomaggal biztosítja.

Törvényi háttér

A nemzetgazdasági miniszter 48/2013 (XI. 15.) és a 74/2013. (XII. 30.) számú NGM rendelete értelmében a pénztárgéppel rögzített adatokat az adóhatóság felé online, mobil adatkommunikációs csatornán kell továbbitani. A rendelet értelmében a pénztárgépeknek adóügyi ellenőrző egységgel kell rendelkezniük, mely egy mobil adatátvitelre képes ún. SIM-chip-et tartalmaz.

A pénztárgép Adóügyi Ellenőrző Egységébe épített SIM-chip rendszeres mobil adatforgalmat bonyolít, ezért ahhoz, hogy az adóügyi ellenőrző egység az adóhatóság szerverével kommunikálni tudjon, a pénztárgép üzemeltetőjének a vonatkozó jogszabályoknak megfelelő, mobil adatátviteli előfizetéssel kell rendelkeznie.


Szolgáltatások

A nemzetgazdasági miniszter 48/2013 (XI. 15.) és a 74/2013. (XII. 30.) számú NGM rendelete értelmében a pénztárgéppel rögzített adatokat az adóhatóság felé online, mobil adatkommunikációs csatornán kell továbbitani. A rendelet értelmében a pénztárgépeknek adóügyi ellenőrző egységgel kell rendelkezniük, mely egy mobil adatátvitelre képes ún. SIM-chip-et tartalmaz.

A pénztárgép Adóügyi Ellenőrző Egységébe épített SIM-chip rendszeres mobil adatforgalmat bonyolít, ezért ahhoz, hogy az adóügyi ellenőrző egység az adóhatóság szerverével kommunikálni tudjon, a pénztárgép üzemeltetőjének a vonatkozó jogszabályoknak megfelelő, mobil adatátviteli előfizetéssel kell rendelkeznie.

A Mobil Adat Kft. a pénztárgép kategóriája szerint két előfizetői csomagot nyújt.

Kiskassza adatcsomag

Egyéni vállalkozóknak,valamint kis- és középvállalkozásoknak a Kiskassza adatcsomagunkat ajánljuk, 1 500 Ft+ÁFA fix havidíjért, túlforgalmazási díj nélkül. Az előfizetői szerződés belépési díj, valamint hűségvállalás nélkül köthető a Mobil Adat Kft. szerződött partnereinél.

A Mobil Adat Kft. telefonos ügyfélszolgálati elérhetőséget biztosít, mely a +36 1 5100 683-as telefonszámon hívható.

Minden előfizetőnk igénybe veheti a WebCare™ szolgáltatásunkat, mely egy on-line web-es felület, ahol megtekinthetik szerződéseiket, előfizetéshez kapcsolódó adataikat, aktuális csomagjaikat, azok paramétereit, kifizetett és függőben lévő számláikat, egyenlegeiket, letölthetik korábbi számláik másolati példányait, valamint lehetőséget ad bankkártyás fizetés indítására és előtöltött formanyomtatványok letöltésére is.

Az adatkommunikációs szolgáltatás kizárólag az online kapcsolatra képes pénztárgépekhez vehető igénybe.

Elérhető pénztárgépek

Mobil Adat Kft. előfizetéssel vásárolható pénztárgép típusok, melyek a forgalmazókon, illetve viszonteladói hálózatukon keresztül vásárolhatók meg.

sento pénztárgép
Sento pénztárgép
jota pénztárgép
JOTA pénztárgép
mini pénztárgép
MINI pénztárgép
euro 150te flexy pénztárgép
EURO 150TE Flexy pénztárgép
inspur pénztárgép
Inspur320 pénztárgép
inspur pénztárgép
Inspur330 pénztárgép
komondor pénztárgép
Komondor pénztárgép
taxmini pénztárgép
Taxmini pénztárgép

Forgalmazók listája

A pénztárgép típus forgalmazója sárga háttérszínnel látható.

Laurel Kft.
Fema-Cas Bt.
OPT Pénztárgép
3COM Netregister Kft.
Micra-Metripond Kft.
Montel Informatika Kft.
ECR Trade Pénztárgép Kft.


Dokumentumtár


Kattintson a dokumentum nevére a dokumentum letöltéséhez.

Általános szerződési feltételek

  1. Általános szerződési feltételek (ÁSZF)

Előfizetői szerződés

  1. Üzleti előfizetői szerződés

Formanyomtatványok

  1. Adatváltozási nyilatkozat
  2. Áthelyezési kérelem
  3. Egyedi mentesség nyilatkozat
  4. Szüneteltetési nyilatkozat
  5. Felmondási nyilatkozat
  6. Meghatalmazás

Törvényi szabályozás

  1. 48/2013 (XI. 15.) NGM rendelet
  2. 74/2013. (XII. 30.) NGM rendelet
documents

Gyakran ismételt kérdések


Fel kell-e mondanom a hűségnyilatkozatomat meglévő szolgáltatómmal?
Nem, mert a szolgáltatás különálló SIM chip-pel működik, mely nem érinti az Ön meglévő előfizetéseit.

Használhatom a telefonomon már meglévő adat előfizetésemet is?
Nem, mert a szolgáltatás igénybevételének feltétele a pénztárgépbe épített SIM chip.

Meglévő pénztárgépem átalakítható-e úgy, hogy megfeleljen a jogszabályoknak?
Elképzelhető, ez ügyben az Ön pénztárgépének gyártója, forgalmazója tud információt adni.

Mit tegyek, ha a pénztárgépem pincehelyiségben van, ahol még mobiltelefon lefedettség sincs?
Külső antenna elhelyezésével oldható meg ez a probléma.

Mit tegyek, ha a határ közelében lakom?
A pénztárgépbe épített SIM chip jelenleg csak a hazai mobilszolgáltatók hálózatán bonyolít adatforgalmat, így nem kell magas roaming költségekkel számolnia egy esetleges, külföldi szolgáltató hálózatára történő véletlen felcsatlakozás következtében.

Meddig kell lecserélnem a pénztárgépemet?
Erről az érvényes jogszabályok rendelkeznek. Lásd törvényi szabályozás.

Hol vásárolhatok a jogszabályoknak megfelelő pénztárgépet?
A pénztárgép forgalmazó partnereink listája a webcare.mobil-adat.hu/shoplist menüpontban található.

Vezetékes internetkapcsolattal már rendelkezik a vállalkozásom. Ezt használhatom-e?
Sajnos nem, mivel a szolgáltatás igénybevételének feltétele a pénztárgépbe épített SIM chip.

Mi alapján dől el, hogy melyik csomagra kell előfizetnem?
Amennyiben Önnek önálló pénztárgépe(i) van(nak), úgy a Kiskasszadíjcsomagra van szüksége a pénztárgép(ek)hez, ha PC alapú, hálózatba kapcsolt pénztárgéppe(kke)l rendelkezik, úgy a PC kassza díjcsomag szükséges.

Használhatom-e internetezésre is a Mobil Adat Kft. szolgáltatását?
Nem.

Szüneteltethető-e a szolgáltatás?
Igen, ennek módjáról az ÁSZF-ben tájékozódhat, amely a dokumentumtárból tölthető le.

Milyen iratok szükségesek a szerződéskötéshez?
Aláírási címpéldány, személyi igazolvány, továbbá a pénztárgép azonosítója.

Hol tudok szerződést kötni?
Pénztárgép forgalmazó partnereinknél vagy a Mobil Adat Kft. irodájában.

Kell-e túlforgalmazási díjat fizetni?
Nem kell túlforgalmazási díjat fizetni.

A megszemélyesítést követően mikortól használható a pénztárgép?
Az automatikus provisioning rendszer alkalmazásával a pénztárgép a megszemélyesítést és az Előfizetői Szerződések megkötését követően azonnal használható. A megszemélyesítést követő 7 napon belül meg kell kötni az adatkommunikációs szerződést, ennek hiányában a szolgáltatás felfüggesztésre kerülhet. A felfüggesztett szolgáltatásokat a NAV ellenőrzi és büntetheti.

Egyedi mentesség esetén kell-e havi díjat fizetni?
Egyedi mentesség esetén nem kell havi díjat fizetni. A Rendelet alapján annak a pénztárgép üzemeltetőnek, aki mentességet kapott az online adatkommunikáció alól a NAV-tól, Előfizetői Szerződést kell kötnie a Szolgáltatóval. A mentességet a pénztárgép üzemeltetőjének a NAV-tól kapott engedéllyel kell igazolnia a Szolgáltató felé. A pénztárgép üzemeltetőjének legkésőbb a mentesség időtartamának lejárta napján Előfizetői Szerződést kell kötnie.

Mennyi ideig lehet szüneteltetni az előfizetést?
Legalább 1 hónapig , a szüneteltetés időtartama nincs korlátozva.

Fizetésnél milyen adatot kell megadni a közlemény rovatban?
Nagyon fontos, hogy a közlemény rovat informatív legyen a beazonosítás érdekében. Minden kedves ügyfelünk Előfizetői szerződése, és számlája is tartalmazza az ügyfél azonosítót, ami elengedhetetlen a beazonosításhoz. Ennek hiányában nem tudjuk jóváírni a befizetett összeget.

Van e éves, vagy féléves fizetési mód? Lehet-e utalni egyszerre nagyobb összeget?
Jelenleg csak havi fizetési módot lehet választani, viszont utalható egyszerre nagyobb összeg, ami jóváírásra kerül az ügyfélfolyószámlán. A túlfizetés a számlán a Havi egyenlegértesítő résznél követhető nyomon. Az összeg ebben az esetben negatív előleggel fog mutatkozni, hiszen fizetési kötelezettség nem áll fenn.

Hol található meg a telefonos pin kód?
Az Előfizetői Szerződés első oldalán találhatóak a bejelentkezéshez szükséges adatok, mint ügyfél azonosító, telefonos PIN kód, Webcare jelszó.

Mi a szüneteltetésből való visszakapcsolás módja?
Jelezni kell a Mobil Adat Kft ügyfélszolgálatára írásban az ugyfelszolgalat@mobil-adat.hu címre, vagy a telefonon a +36-1/5100-683 számra. A könnyű beazonosíthatóság érdekében fontos, hogy feltüntessék az előfizető egyedi azonosítóját, illetve hogy milyen AP számú pénztárgépről van szó.

Ha nem kapott szerződést, vagy nincs meg, akkor mi a teendője?
Ha működő pénztárgéppel rendelkezik, de az Önt kiszolgáló szerviz nem készített egyedi Előfizetői Szerződést, akkor azonnal vegye fel a kapcsolatot a szervizével, vagy ügyfélszolgálatunkkal! Az egyes pénztárgéptípusok szervizlistája megtalálható honlapunkon. Az aktuális Előfizetői Szerződés megtekinthető a honlap dokumentumtárjában. Bármilyen nemű ügyintézéshez szükséges az egyedi, hat számjegyből álló ügyfél azonosító, ami a szerződésen, és a számlánkon is megtalálható. Ennek hiányában az ügyfélszolgálattal történő egyeztetés segít a beazonosításban.